O projekcie
_______
Projekt rozwija kompetencje zawodowe, zapewnia praktyczne doświadczenia i doskonali znajomość języków obcych, przygotowując młodzież do przyszłych wyzwań na rynku pracy i w życiu społecznym.
Najważniejsze obszary, na które kładzie nacisk Erasmus+, to:
Integracja i różnorodność:
Podnoszenie umiejętności uczniów w takich dziedzinach jak informatyka, mechatronika, elektronika czy logistyka, przy jednoczesnym wspieraniu otwartości kulturowej i międzynarodowej współpracy.
Cyfrowa transformacja:
Przygotowanie młodych ludzi do funkcjonowania w świecie nowych technologii poprzez rozwój kompetencji cyfrowych.
Ekologia i przeciwdziałanie zmianom klimatu:
Zwiększanie świadomości ekologicznej oraz promowanie działań ograniczających negatywny wpływ na środowisko naturalne.
Aktywność obywatelska i wartości demokratyczne:
Budowanie postaw zaangażowania społecznego oraz propagowanie idei współdziałania, szacunku i tolerancji.
📌
Termin realizacji
praktyk
01.05.2025 – 31.05.2025
Numer projektu: 2024-1-PL01-KA121-VET-000209752
€
Wartość
projektu
73 026,00 €
📅
Termin Realizacji
projektu
01.06.2024 – 31.08.2025
Numer akredytacji: 2020-1-PL01-KA120-VET-000095597

Pratyki w BPGame
____________
Informatycy
Podczas praktyk uczniowie zdobywali doświadczenie w tworzeniu i edytowaniu stron internetowych, obsłudze i konfiguracji sieci komputerowych, a także w podstawach serwisowania sprzętu i oprogramowania. Uczyli się również pracy zespołowej oraz rozwiązywania bieżących problemów technicznych.
Praktyki w Emphilhadores de Portugal
____________
Mechatronicy
Podczas praktyk w Portugalii uczniowie kierunku mechatronika zdobywali doświadczenie w serwisie i naprawie maszyn przemysłowych oraz rolniczych. Brali udział w kompleksowych naprawach silników, sprawdzali układy zasilania i chłodzenia, a także wymieniali elementy takie jak filtry oleju, instalacje elektryczne czy chłodnice. Uczyli się pracy zespołowej w warsztacie, wspierali współpracowników przy kompletowaniu części i zamówień, a przede wszystkim rozwijali swoje umiejętności techniczne oraz samodzielność w rozwiązywaniu problemów.


Praktyki w Banco Alimentar
____________
Logistycy
Podczas praktyk w Banco Alimentar uczniowie kierunku logistyk zdobywali doświadczenie w pracy magazynowej. Do ich codziennych zadań należało sortowanie i segregowanie produktów spożywczych, układanie towaru w skrzynkach i na paletach, sprawdzanie dat ważności oraz przygotowywanie paczek do wydania. Dzięki współpracy z portugalskimi opiekunami uczyli się organizacji pracy, dokładności i odpowiedzialności, rozwijając jednocześnie umiejętności logistyczne i komunikacyjne.
Praktyki w sklepie Cooppofa
____________
Logistycy
Podczas praktyk w sklepie Cooppofa uczniowie kierunku logistyk poznawali specyfikę pracy w handlu i obsłudze dostaw. Ich zadania obejmowały rozpakowywanie towarów, wykładanie produktów na półki, kontrolę terminów ważności oraz dbanie o porządek na sali sprzedaży i w magazynie. Stażyści pracowali w szybkim tempie, ucząc się sumienności, odpowiedzialności i współpracy w zespole, a ich zaangażowanie zostało docenione przez portugalskich opiekunów.

Opiekunowie stażu
MARIOLA LEŚNIEWSKA I KATARZYNA CEDRO
VICTORIJA SAMUK
Strona szkoły
Facebook ZS3
Instagram ZS3
Erasmus+
WakeUp Projects
Facebook WakeUp Projects
Instagram WakeUp Projects